Ekspozytor produktu i jego wykorzystanie w przestrzeni sklepowej. Dowiedz się więcej
W punktach sprzedaży nierzadko mamy do czynienia z naprawdę ograniczoną przestrzenią. Ekspozytory reklamowe pozwalają na jej maksymalne wykorzystanie, dzięki czemu do sklepu można wprowadzić dodatkowe produkty – bez jednoczesnej reorganizacji całych regałów. Jest to szczególnie istotne zwłaszcza w przypadku akcji promocyjnych czy sezonowych. Nowe produkty na rynku wymagają także odpowiedniej komunikacji; umieszczenie ich w specjalnym ekspozytorze ma za zadanie przyciągać uwagę klientów, jednocześnie sygnalizując, że zdecydowanie warto przyjrzeć się im nieco bliżej. Bardzo podobnie działa to w przypadku promocji; ekspozytor pełni funkcję komunikatora, jasno wskazując klientowi, że dany towar dostępny jest na preferencyjnych warunkach, a jego zakup po prostu się opłaca. Opisując funkcje ekspoztorów reklamowych, nie sposób pominąć kwestię jaką są zakupy impulsowe – stanowią one bowiem istotną część obrotu w handlu detalicznym. Ekspozytory ustawiane w strategicznych miejscach (przy kasach, na końcach alejek, w strefach o dużym natężeniu ruchu), znakomicie stymulują spontaniczne decyzje zakupowe. Ponadto faktem jest, że odpowiednio zaprezentowane produkty zyskują na atrakcyjności. Ekspozytor zapewnia porządek oraz czytelność, co z kolei znacznie zwiększa komfort zakupów. Klient o wiele szybciej odnajduje interesujący go artykuł, a to przekłada się na pozytywne doświadczenie zakupowe. Konstrukcje bardzo często wzmacniają identyfikację marki, będąc projektowane w barwach i z logotypem danego producenta. Dzięki temu klient nie tylko widzi dany produkt, lecz także zapamiętuje jego twórcę. To subtelna, a jednocześnie naprawdę skuteczna forma budowania świadomości brandu. Wie o tym między innymi firma VERACO, która na swojej stronie internetowej – veraco.pl – prezentuje szeroką gamę produktów reklamowych, w tym ekspozytorów przygotowywanych na specjalne zamówienie klientów. Wybór jest naprawdę szeroki, a nowoczesne technologie wykorzystywane podczas tworzenia konstrukcji pozwalają na szybkie uzyskanie pożądanych efektów.
Dlaczego ekspozytory produktów po prostu działają? Wyjaśniamy!
Fenomen ekspozytorów polega na ich zdolności do oddziaływania na zmysły oraz decyzje konsumentów. Wiele konstrukcji projektowanych jest z uwzględnieniem zasad psychologii koloru; ciepłe barwy przyciągają uwagę, zimne natomiast powszechnie kojarzone są z elegancją – kontrasty zwiększają zaś czytelność całego przekazu. W związku z tym forma ekspozytora (jego kształt, wysokość oraz proporcje) ma wpływ na to, jak długo klient zatrzyma swój wzrok na danym produkcie. W procesie zakupowym olbrzymie znaczenie ma pierwsze wrażenie. Ekspozytor pełni natomiast rolę „pierwszego kontaktu” z produktem, jeszcze zanim klient zapozna się z jego etykietą czy upewni się co do ceny. Estetyczna oraz atrakcyjna pielęgnacja znacząco zwiększa szanse na pozytywne doświadczenia odwiedzających centrum handlowe. Fenomen ekspozytorów polega także na ich wszechstronności. Nie tylko prezentują towar, ale jednocześnie pełnią rolę reklamy, informatora i narzędzia organizacyjnego. To złożona funkcja, która czyni je niezbędnym elementem nowoczesnego handlu. To właśnie na tej podstawie możemy wysnuć stwierdzenie, że ekspozytory stanowią nie tylko jedno z praktycznych rozwiązań; przede wszystkim są fenomenem handlu detalicznego, łącząc estetykę, funkcjonalność oraz wysoką skuteczność marketingową, nawet w obliczu wszechobecnej digitalizacji.







Napisz komentarz
Komentarze