Gdzie kończy się ręczna logistyka, a zaczyna inteligentne zarządzanie?
Ręczne zarządzanie ruchem towarów w dużych obiektach logistycznych coraz częściej ustępuje miejsca zautomatyzowanym systemom, które łączą różne komponenty – pracujące zarówno w poziomie, jak i w pionie. W tym kontekście układnice i przenośniki magazynowe – oferowane między innymi przez MPL Techma – stanowią duet idealny. Pierwsze urządzenia umożliwiają precyzyjne przemieszczanie towarów w pionowych regałach, z kolei przenośniki pozwalają na sprawny i szybki transport poziomy w obrębie hali.
Integracja tych dwóch systemów pozwala stworzyć jednolity ciąg logistyczny, w którym transport pionowy i poziomy przebiega nie tylko bezkolizyjnie, ale także bez udziału człowieka.
Dlaczego warto połączyć układnice z przenośnikami magazynowymi?
Zarówno układnice, jak i przenośniki magazynowe mogą działać samodzielnie. Jednak dopiero ich połączenie daje pełne korzyści w zakresie optymalizacji przestrzeni i procesów magazynowych. Lista najważniejszych zalet integracji obejmuje:
- zwiększenie wydajności procesów logistycznych przy minimalnym udziale operatorów,
- skrócenie czasu potrzebnego na składowanie i pobieranie jednostek ładunkowych,
- lepsze wykorzystanie pionowej przestrzeni magazynowej (np. w halach o dużej wysokości),
- zminimalizowanie błędów i ryzyka uszkodzenia towaru w transporcie wewnętrznym,
- pełną integrację z systemami zarządzania magazynem (WMS).
Co więcej, połączenie układnic z przenośnikami eliminuje konieczność wykonywania zbędnych manewrów transportowych z udziałem wózków widłowych. To z kolei przekłada się na mniejsze zużycie energii, niższą emisję hałasu i większe bezpieczeństwo pracowników.
Przemyślana architektura magazynu
Integracja układnic i przenośników magazynowych pozwala zaprojektować przestrzeń w sposób znacznie bardziej efektywny. Wysokie regały obsługiwane przez układnice mogą być ustawione bardzo blisko siebie – bez potrzeby zostawiania szerokich alejek dla wózków widłowych. Z kolei przenośniki mogą być rozmieszczone w sposób optymalny pod kątem przepływu towarów, z uwzględnieniem punktów załadunku i kompletacji.
Taka architektura nie tylko maksymalizuje wykorzystanie kubatury. To również doskonały sposób na redukcję kosztów operacyjnych przy jednoczesnej poprawie warunków pracy. W końcu mniej ruchu sprzętu transportowego to większe bezpieczeństwo







Napisz komentarz
Komentarze