Wskazówki dla wszystkich piszących treści SEO. Zainspiruj się!
Pozycjonowanie stron bez treści SEO? Brzmi nierealnie i takie też jest. Pisanie tekstów zoptymalizowanych pod wymogi wyszukiwarki oraz użytkowników to podstawa zdobywania dobrej widoczności w Google oraz generowania ruchu czy pozyskiwania klientów. Mimo to wiele osób, zwłaszcza tych początkujących, nie do końca wie, w jaki sposób napisać dobry tekst SEO, który spełni oczekiwania grupy docelowej. Przybywamy z pomocą – rozwiewając wątpliwości.
Użytkownik na pierwszym miejscu. W optymalizacji treści warto skupić się na wartości, jaką ta ma docelowo dostarczyć użytkownikowi. Dobrze jest zastanowić się, jakie informacje są najbardziej użyteczne dla odbiorcy oraz czy przygotowany content jest dla niego rzeczywiście przydatny; także, czy dany tekst odpowiada jego wątpliwości czy rozwiązuje jego problem. Głównym celem tworzenia treści powinno być przede wszystkim udzielenie klientowi odpowiedzi na jego zapytanie. O tym, jak tworzyć chwytliwe treści pisze między innymi agencja Afterweb – https://afterweb.pl/.
Powierzchowność czy „lanie wody”? Odpowiedź brzmi: żadne z nich. Treść powinna stanowić szczegółowe omówienie danego tematu, jednak bez zbędnego rozwlekania go; o wiele lepiej jest skoncentrować się na jednym zagadnieniu i przedstawić je wyczerpująco, od A do Z, niż poruszać wiele różnych wątków naraz, robiąc to niechlujnie.
Oryginalność ma znaczenie! Mimo upływu lat, wciąż olbrzymie znaczenie w tworzeniu treści ma oryginalność. Kopiowanie cudzych materiałów nie tylko nie przynosi żadnych korzyści w pozycjonowaniu, lecz także należy do nielegalnych praktyk, za które grożą solidne kary.
Autorstwo. Z roku na rok dostrzega się rosnące znaczenie autorytetu autora, które ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Okazuje się bowiem, że wyszukiwarka Google o wiele lepiej pozycjonuje teksty pisane przez osoby mające stosowne kompetencje oraz uznanie w danej branży – dlatego tworząc treści dobrze jest podawać informacje o autorze w widocznym miejscu, a także (jeżeli jest to możliwe), korzystać z linków prowadzących do innych artykułów jego autorstwa. Budowa marki osobistej również ma znaczenie i przekłada się na postrzeganie treści!
Zadbaj o odpowiednią optymalizację treści! SEO stanowi proces; nie zaś jednorazowe działanie. Stąd tak ważne jest by upewniać się, jakie treści przynoszą najlepsze efekty, a co za tym idzie ulepszać swój content na bieżąco. Na stronie https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ możemy przeczytać, że content marketing jest niezwykle istotnym elementem strategii pozycjonowania – zarówno w kontekście ogólnym, jak i stricte wizerunkowym. Stąd tak ważne jest, aby treści publikowane na stronie były na bieżąco aktualizowane. Im trafniej, tym lepiej!
Treści SEO z pomocą AI – co mówi branża?
Coraz więcej mówi się o roli sztucznej inteligencji w odniesieniu do zasad tworzenia treści SEO. Skorzystanie z AI może stanowić dobrą bazę do stworzenia wstępnego szkicu artykułu, opisu kategorii lub opisu produktu; na tym etapie projektu dobrze jest wykonać analizę jakości treści oraz zweryfikować czy podane informacje są prawdziwe – wbrew powszechnej opinii, AI nie jest nieomylna. Kolejną kwestię stanowią algorytmy Google i sposób interpretowania przez nie treści. Twórcy przez dłuższy czas głowili się nad tym, czy algorytm rozpoznaje kto pisał konkretne tekst: człowiek czy narzędzie wspierane przez sztuczną inteligencję? Gigant wśród wyszukiwarek podkreśla, że skupia się na jakości treści a nie sposobie ich tworzenia. Korzystanie z rozwiązań bazujących na AI jest zabronione w kontekście generowania treści, których celem ma być manipulowanie rankingiem w wynikach wyszukiwania; stanowią one bowiem naruszenie zasad dotyczących spamu. Stąd tak ważne jest tworzenie contentu w zgodzie z zasadą E-E-A-T, opartego na wiedzy, doświadczeniu, rzetelności oraz wiarygodności. Dbając o jakość treści, niezależnie czy stworzonej samodzielnie czy z pomocą sztucznej inteligencji, zwiększa się swoje szanse na wybicie spośród morza konkurencji.







Napisz komentarz
Komentarze