Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 6 grudnia 2025 13:17
Reklama

Czym jest feed produktowy?

Reklama w sieci wymaga starannego zoptymalizowania. Nie może być wyświetlana przypadkowym odbiorcom, ponieważ nie przyniesie satysfakcjonujących efektów i – zamiast zainteresowania – wzbudzi rozdrażnienie. Dlatego tak ważne jest sprecyzowanie grupy docelowej, do której kierowane są treści promocyjne. Jednym ze sposobów, aby tego dokonać, jest feed produktowy. Czym on dokładnie jest i jak działa w reklamie?
  • 06.06.2022 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czym jest feed produktowy?

Feed produktowy – klucz do sukcesu sklepów internetowych

Tajemniczo brzmiące określenie – feed produktowy – to nic innego jak spis produktów znajdujących się w ofercie danego sklepu internetowego. Występuje w formie tabelki i można stworzyć go samodzielnie lub wygenerować w specjalnie przygotowanym oprogramowaniu. Może on zawierać:

  • identyfikator produktu,
  • jego nazwę,
  • krótki opis,
  • informację o dostępności,
  • liczbę sztuk wystawionych na sprzedaż,
  • cenę,
  • płeć, dla jakiej oferowany jest dany produkt,
  • link do zdjęcia,
  • informacje o dostawie.

Im lepiej skonstruowany feed produktowy, tym większa szansa na zaistnienie pośród konkurencji, wybicie się na rynku i dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Ta niepozorna tabelka daje bogate możliwości zastosowania.

Gdzie jest wykorzystywany feed produktowy?

Korzystają z niego między innymi kampanie PPC, a więc takie, w których za reklamę płaci się dopiero po kliknięciu w nią przez użytkownika. Taki rodzaj promocji jest opłacalny, ponieważ wyróżnia się szerokim zasięgiem i dlatego cieszy się dużą popularnością. Feed produktowy pozwala na wyświetlanie odbiorcom propozycji produktów, które mogą kupić – pokazują się one na podstawie dotychczasowej działalności w sieci, odwiedzanych sklepów czy witryn, wpisywanych w wyszukiwarkę słów kluczowych. Dzięki temu reklama PPC trafia do sprecyzowanego grona osób potencjalnie zainteresowanych daną ofertą.

Feed produktowy w reklamach PPC – dlaczego warto skorzystać z jego potencjału?

Nie da się ukryć, że reklamy PPC to sposób na szybkie wybicie się spośród konkurencji i zaistnienie w świadomości odbiorców. Co przemawia za wykorzystaniem możliwości, jakie daje feed produktowy w tego typu działaniach promocyjnych? Przede wszystkim – jasno sprecyzowana grupa docelowa, do której dociera reklama. Produkty wyświetlane są tylko osobom zainteresowanym ich zakupem, co maksymalizuje skuteczność przekazu i sprawia, że wielu użytkowników klika w przedstawiane im propozycje. Właściciel sklepu internetowego może w ten sposób promować kilka produktów, które są dobierane na podstawie indywidualnych preferencji klienta.

Skuteczna reklama PPC z feedem produktowym!

Warto skorzystać z możliwości, jakie daje feed produktowy w kampaniach PPC. Dzięki niemu reklama zostaje w pełni zoptymalizowana i dopasowana do potrzeb użytkownika. Co za tym idzie, rośnie prawdopodobieństwo, że kliknie on w prezentowany mu odnośnik i zrealizuje zakupy w promowanym sklepie. Nawet jeśli tego nie zrobi, zapamięta jego nazwę i w przyszłości chętnie skorzysta z proponowanej oferty. Firma stanie się lepiej rozpoznawalna i zyska zaufanie klientów.

--- Artykuł sponsorowany ---


PRZECZYTAJ
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: AniaTreść komentarza: Dziękuję za artykuł o Mice. Tak bardzo niedoceniany jest on w Polsce. Płyta francuska jest przepiękna. A teraz czekamy na anglojęzyczny krążek zupełnie " z innej bajki". Zapraszam na moją stronę internetową Mikapopolsku.com - jedyną polską stronę o Mice.Data dodania komentarza: 12.11.2025, 22:01Źródło komentarza: MIKA wraca z singlem „Modern Times”Autor komentarza: Sarniak1975Treść komentarza: Niesamowite odkrycie. Pozdrowienia dla chłopakówData dodania komentarza: 7.11.2025, 23:26Źródło komentarza: Damian Budzyński i Piotr Soból 15.10.2025Autor komentarza: Henryk_64Treść komentarza: Brawo grupa. Fajnie chłopaki opowiadają. Dawajcie ich częściej.Data dodania komentarza: 18.10.2025, 00:34Źródło komentarza: Damian Budzyński i Piotr Soból 15.10.2025Autor komentarza: Ave_TeresińczykTreść komentarza: to super co robicie dla Małgorzaty Borkowskiej! Mam nadzieję, że uda się uzbierać wymaganą kwotęData dodania komentarza: 29.09.2025, 23:59Źródło komentarza: Beata Krukowska i Rafał Gołębiowski 25.09.2025Autor komentarza: bebeTreść komentarza: Brawo Panie Pawle, pieknie Pan mówi o naszej Gminie. Jestem Dumna mieszkanka Gminy TeresinData dodania komentarza: 6.09.2025, 05:52Źródło komentarza: Paweł Wróblewski 3.09.2025Autor komentarza: KarinkaTreść komentarza: https://tusochaczew.pl/pl/11_wiadomosci/86379_agata-ylkowska-potrzeba-liderow-szlachetnej-paczki-video-.htmlData dodania komentarza: 20.08.2025, 11:31Źródło komentarza: Agata Żyłkowska 18.08.2025
Reklama
Reklama
Reklama