Feed produktowy – klucz do sukcesu sklepów internetowych
Tajemniczo brzmiące określenie – feed produktowy – to nic innego jak spis produktów znajdujących się w ofercie danego sklepu internetowego. Występuje w formie tabelki i można stworzyć go samodzielnie lub wygenerować w specjalnie przygotowanym oprogramowaniu. Może on zawierać:
- identyfikator produktu,
- jego nazwę,
- krótki opis,
- informację o dostępności,
- liczbę sztuk wystawionych na sprzedaż,
- cenę,
- płeć, dla jakiej oferowany jest dany produkt,
- link do zdjęcia,
- informacje o dostawie.
Im lepiej skonstruowany feed produktowy, tym większa szansa na zaistnienie pośród konkurencji, wybicie się na rynku i dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Ta niepozorna tabelka daje bogate możliwości zastosowania.
Gdzie jest wykorzystywany feed produktowy?
Korzystają z niego między innymi kampanie PPC, a więc takie, w których za reklamę płaci się dopiero po kliknięciu w nią przez użytkownika. Taki rodzaj promocji jest opłacalny, ponieważ wyróżnia się szerokim zasięgiem i dlatego cieszy się dużą popularnością. Feed produktowy pozwala na wyświetlanie odbiorcom propozycji produktów, które mogą kupić – pokazują się one na podstawie dotychczasowej działalności w sieci, odwiedzanych sklepów czy witryn, wpisywanych w wyszukiwarkę słów kluczowych. Dzięki temu reklama PPC trafia do sprecyzowanego grona osób potencjalnie zainteresowanych daną ofertą.
Feed produktowy w reklamach PPC – dlaczego warto skorzystać z jego potencjału?
Nie da się ukryć, że reklamy PPC to sposób na szybkie wybicie się spośród konkurencji i zaistnienie w świadomości odbiorców. Co przemawia za wykorzystaniem możliwości, jakie daje feed produktowy w tego typu działaniach promocyjnych? Przede wszystkim – jasno sprecyzowana grupa docelowa, do której dociera reklama. Produkty wyświetlane są tylko osobom zainteresowanym ich zakupem, co maksymalizuje skuteczność przekazu i sprawia, że wielu użytkowników klika w przedstawiane im propozycje. Właściciel sklepu internetowego może w ten sposób promować kilka produktów, które są dobierane na podstawie indywidualnych preferencji klienta.
Skuteczna reklama PPC z feedem produktowym!
Warto skorzystać z możliwości, jakie daje feed produktowy w kampaniach PPC. Dzięki niemu reklama zostaje w pełni zoptymalizowana i dopasowana do potrzeb użytkownika. Co za tym idzie, rośnie prawdopodobieństwo, że kliknie on w prezentowany mu odnośnik i zrealizuje zakupy w promowanym sklepie. Nawet jeśli tego nie zrobi, zapamięta jego nazwę i w przyszłości chętnie skorzysta z proponowanej oferty. Firma stanie się lepiej rozpoznawalna i zyska zaufanie klientów.





