Dlaczego warto postawić na kalendarz firmowy?
Wielki wzrost popularności mediów społecznościowych i załatwiania większości spraw przez internet sprawił, że wiele firm odeszło od typowych okazji do sprezentowania kalendarza i innych upominków. Kontakty internetowe nie są jednak wystarczające, o czym przekonują się miliony na całym świecie. Właśnie z tego powodu zaczyna powracać popyt na spotkania firmowe, eventy i różnego rodzaju imprezy promocyjne, gdzie drobne upominki są na miarę złota. Jest to również sposób na bliższe poznanie konsumentów bez pośrednika, którym jest internet.
Im więcej okazji do wręczania upominków, tym większy jest również popyt na kalendarze. To świetna metoda promocyjna, która pozwala zamieścić ważne informacje o firmie na bardzo praktycznym i funkcjonalnym przedmiocie. Szukając odpowiedniego projektu, doświadczony producent kalendarzy firmowych na rok 2023 sprawi, że elementy firmowe będą świetnie widoczne, jednak nie zmniejszą funkcjonalności kalendarza.

Co ważne, kalendarz jest prezentem, który sprawdzi się przez cały rok – zarówno w jego użytkowaniu, jak i sprezentowaniu. W ten sposób przez cały rok każdy klient będzie spoglądał na logo danej firmy, pamiętając o niej. Będzie to jednocześnie przedmiot dla niego ważny, gdyż znajdą się w nim ważne informacje i notatki o terminach oraz planach.
Wiedząc już o korzyściach kalendarzy firmowych, warto też poznać jego rodzaje.
Kalendarz firmowy – jakie są jego rodzaje?
Wiele osób, kiedy myśli o kalendarzu, posiada w głowie obraz jego wiszącego rodzaju. Nic w tym złego – to bardzo ciekawa opcja, która ma wiele korzyści. W świecie kalendarzy jest jednak więcej rodzajów, na które warto zwrócić uwagę. Które sprawdzą się szczególnie dobrze w przypadku prowadzenia firmy?
- Kalendarz wiszący – czyli inaczej ścienny, o którym była mowa. Charakteryzuje się dużą powierzchnią, na której nie muszą znaleźć się jedynie dni miesiąca. Jest to idealne pole do wdrożenia wielu elementów marketingowych – im bardziej subtelne i ciekawe, tym większa szansa, że klient zostanie nimi zainteresowany. Można również zamieścić przeróżne sentencje i wskazówki, które w jakiś sposób wiążą się z firmą, jednak pomagają też w życiu poza nią.
- Kalendarz biurkowy – jest to opcja, która posiada różne kształty – najczęściej znaleźć można go w wersji piramidowej, jak i spiralnej. Niezależnie od kształtu, rozwiązanie to pozwoli na umieszczenie logo i nazwy firmy, jak i innych pomniejszych danych. Szczególnie ważny jest tutaj tył kalendarza, gdzie miejsca wolnego do personalizacji jest stosunkowo dużo. Nie jest to część widoczna dla użytkownika, przez co warto takich kalendarzy używać w samej firmie, gdzie klient będzie mógł spoglądać ukradkiem na ciekawy projekt kalendarza.
- Kalendarz książkowy A5 lub A4 – to forma, która przyda się zarówno w firmie, jak i poza nią. Dla kontrahentów i klientów może być bardzo praktycznym prezentem, a dla pracowników pomocą w organizacji pracy w zespole. Znajduje się tutaj wiele miejsca na zapiski, przez co sprawdzi się dla każdego, kto docenia szybkie zapisywanie swoich przemyśleń, jak i planowanych działań na dany dzień.
Jak widać, rodzajów jest wiele. Ich prezentowanie i użytek w dużej mierzy zależy od przeznaczenia, przez co warto się nad nim zastanowić, zanim przejdziemy do druku.
Druk kalendarzy firmowych – o czym warto pamiętać?
Wiedząc już o zaletach i rodzajach kalendarzy firmowych, dobrze jest też poznać aspekt samego ich druku. Tutaj przede wszystkim trzeba postawić na wysoką jakość, która pozwoli na użytkowanie kalendarza przez cały rok. Warto również zastanowić się nad odpowiednią wielkością. Duży kalendarz książkowy może pozwolić na zamieszczenie większej ilości informacji o firmie, ale zmniejszy jego funkcjonalność.
Trzeba pamiętać, że kalendarz to przede wszystkim prezent funkcjonalny – marketing jest tutaj rolą dodatkową. Wartość użytkowa sprawi, że klient na pewno zapamięta firmę lepiej, niż gdyby otrzymał coś, z czym nie da się pracować na co dzień.





