Przy organizacji konferencji firmowej należy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników - nie tylko związanych z kosztami przedsięwzięcia. Zarówno dla uczestników, jak i prowadzących konferencję, bardzo ważne są także zapewnione podczas wydarzenia warunki, a często także lokalizacja czy baza noclegowa i gastronomiczna. Zobacz, na co jeszcze zwrócić uwagę i czy hotel na konferencję faktycznie jest najlepszym wyborem!
Co ma do zaoferowania hotel na konferencję?
Pierwszy dylemat, przed jakim stają organizatorzy konferencji i innych wydarzeń biznesowych, to ich lokalizacja. Nie chodzi wyłącznie o rejon czy miejscowość, ale także wybór: wynajęta sala czy prestiżowy hotel - konferencja musi przecież odbywać się we właściwych warunkach, a jej uczestnicy powinni czuć się swobodnie i komfortowo. Choć wynajęta sala może być rozwiązaniem bardziej kuszącym pod względem kosztów, warto wziąć pod uwagę dodatkowe kwestie, takie jak niezbędne wyposażenie (projektory, nagłośnienie, klimatyzacja), catering czy inne dodatkowe opłaty, jakie mogą wiązać się ze skorzystaniem z takiej opcji. Właśnie dlatego zdecydowana większość firm decyduje się na organizację konferencji w hotelu.
Hotele z odpowiednim zapleczem konferencyjno-eventowym są przygotowane na przyjmowanie różnych wielkości grup biznesowych oraz doskonale wyposażone od strony technicznej do organizacji tego typu wydarzeń. Oferują nie tylko komfortowe, klimatyzowane sale konferencyjne, ale także profesjonalny sprzęt: rzutnik multimedialny, ekran, dostęp do szybkiego internetu, nagłośnienie, mikrofon czy mównicę. Przy dłuższych konferencjach hotel jest także doskonałym zapleczem noclegowym i gastronomicznym dla uczestników wydarzenia, sprzyjając także integracji oraz organizacji innych eventów firmowych.
Na co zwrócić uwagę, wybierając miejsce do zorganizowania konferencji?
Oprócz wspomnianego wyżej profesjonalnego wyposażenia i odpowiednio dużej bazy noclegowej, jest jeszcze kilka innych czynników, na które warto zwrócić uwagę podczas wybierania miejsca do zorganizowania konferencji czy innego wydarzenia biznesowego. Warto dopytać między innymi o wybór menu konferencyjnego czy możliwość organizacji bufetu kawowego dla uczestników. W zależności od rodzaju organizowanej konferencji i jej charakteru, ważne mogą być także dostępne warianty ustawienia krzeseł i stołów w salach konferencyjnych. W wielu przypadkach liczyć się może również możliwość zaciemnienia sali w celu wyświetlania prezentacji, filmów czy obrazów na projektorze. Warto jednocześnie wybrać także ten sam hotel na integrację czy hotel na piknik firmowy, aby wszystkie tego typu wydarzenia organizować w jednym miejscu.





