Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 28 kwietnia 2024 06:32
Reklama

Czym są materiały POS i jak mogą pomóc Twojemu biznesowi?

Skuteczna reklama i promocja stanowią jedyny sposób na zatrzymanie starych klientów oraz zyskanie nowych – zwłaszcza w dobie ciągle rosnącej konkurencji. Do celów marketingowych firmy wykorzystuje się dziś najróżniejsze narzędzia, które obejmują zarówno działania w sferze internetu, jak i fizyczne elementy mające zwracać uwagę odbiorców na dany towar. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się dziś zwłaszcza materiały POS, które wielu z nas spotyka bardzo często w swojej codzienności; nie zawsze jednak jesteśmy tego świadomi. Tymczasem materiały te mogą okazać się bardzo skuteczną formą tradycyjnej promocji marki. Z tego powodu warto lepiej poznać ich specyfikę, zapoznając się jednocześnie z zaletami, jakie te skrywają.
Czym są materiały POS i jak mogą pomóc Twojemu biznesowi?

Omawiamy główne cechy materiałów POS i korzyści płynące z ich zastosowania!

 

POS to skrót z języka angielskiego, który w rozwinięciu oznacza „Point Of Sale” - punkt sprzedaży. Najprostsza definicja materiałów POS objaśnia je jako formę reklamy, która obejmuje różnego typu nośniki fizyczne. Stosuje się je zazwyczaj na terenie sklepów i innych obiektów usługowych, dzieląc je przede wszystkim ze względu na charakter konstrukcji. Do materiałów miękkich zaliczane są wszelkie drobne ulotki, wlepki czy naklejki. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się permanentne materiały reklamowe POS, wykonywane przeważnie z tworzyw sztucznych. Przykładem tego typu przedmiotów są produkowane przez  STprint shelflinery (listwy półkowe), shelfstopery (listwy komunikacji poprzecznej), wobblery, topery oraz headery. Solidna konstrukcja materiałów POS sprawia, że mogą one przybierać różne formy – począwszy od przykładów podanych przez chwilą, aż po całe stoiska sprzedaży czy małe punkty obsługi klienta. Ze względu na fakt, że są one atrakcyjne wizualnie, skutecznie przyciągają one uwagę odbiorców. Wysoka uniwersalność to jedna z ogromnych zalet tego rodzaju konstrukcji, dzięki czemu materiały POS mogą pełnić różne funkcje – informacyjne, promocyjne czy wizerunkowe. Przemyślane wykorzystanie materiałów POS w swoim biznesie może spowodować znaczny wzrost sprzedaży towarów i usług proponowanych przez firmę. Estetyczna ekspozycja zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca zdecyduje się sięgnąć po produkt danej marki. Ogromną zaletą elementów POS jest również szeroki wybór formy reklamy, którą można świetnie dopasować do potrzeb firmy. Ponadto, wiele dostępnych na rynku produktów POS cechuje nad wyraz atrakcyjna cena – dzięki czemu każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na tę formę reklamy.

 

Rodzaje materiałów POS i ich zastosowanie

 

Materiały POS to szeroka grupa produktów, których szczegółowy podział nie należy do najprostszych. Między innymi z tego powodu stosuje się dość ogólne rozgraniczenie elementów, by chociaż nieco bardziej ułatwić zainteresowanym podjęcie decyzji na temat odpowiedniego wyboru produktu. Wyróżnia się więc:

  • materiały przeznaczone na ladę – ich głównym celem jest przede wszystkim reklama produktu czy oferowanie jego próbek;
  • materiały przeznaczone na półki – do ich zadań należy czytelna kategoryzacja produktów, która ułatwia klientom wybranie produktu konkretnej marki;
  • materiały przeznaczone na sufit – należą do nich wszelkiego rodzaju hangery, plakaty oraz flagi mające przyciągać uwagę klientów;
  • materiały podłogowe – mające zdobić punkty sprzedażowe oraz oznaczać działy, w których znajdują się produkty danej marki; należą do nich między innymi stojaki tekturowe, potykacze czy stoiska degustacyjne rozlokowane w różnych częściach sklepu.

Wiele informacji o materiałach POS możemy znaleźć na stronie stojakitekturowe.pl. Producent dodatkowo oferuje spersonalizowane projekty i autorskie konstrukcje wszystkim zainteresowanym inwestycją w materiały POS dla swojego biznesu. Jak widać, różnorodność przedmiotów POS daje przedsiębiorcom ogrom możliwości na reklamę. Materiały POS najczęściej możemy spotkać w sklepach, gdzie zazwyczaj wywołują one często impulsywne reakcje u niezdecydowanych klientów. Z roku na rok, popularność materiałów reklamowych zwiększa się i rozwija; oznacza to, że tradycyjna reklama wciąż odgrywa istotną rolę w drodze do sukcesu danego biznesu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
News will be here
KOMENTARZE
Autor komentarza: BablablaTreść komentarza: Danielu gratulacje! Oby wszystko szło pomyślnie w zgodzie z dobrym sercem, które masz otwarte na ludzi👍Data dodania komentarza: 22.04.2024, 16:58Źródło komentarza: Daniel Janiak 22.04.2024Autor komentarza: Piotr GajewskiTreść komentarza: Mamy burmistrza takiego prawdziwego.Na którego głosowałem wraz z moją Żoną.Data dodania komentarza: 22.04.2024, 16:00Źródło komentarza: Daniel Janiak 22.04.2024Autor komentarza: kaśka baśka co wszystko wieTreść komentarza: "Jak coś Wlazło, to samo nie wylezie" - tako rzecze mądrość ludu. Nie po to się męczyło, żeby wleżć, aby teraz samo wyłazić. Z miłością jest podobnie, bo jak wlezie, to sama już wyleźć nie chce i trzeba ją kijkiem pogonić. Płyta For A to taki kijek na starą miłość. Tytuł For A, to zagadka z akronimem w tle. "A" to akronim słowa "Akordeonista". A "Akordeanistą" jest pochodzący z Rzeszowa, wybitny wirtuoz krakowskiego akordeonu, Jarosław W., wieloletni "przyjaciel", mentor i współpracownik autorki. To o nim wspominała w jednym z wywiadów, mówiąc, że jej piosenki to: "wszystko co chciałabym powiedzieć pięknej duszy, która przez wiele lat była moją ostoją. Z którą śmiałam się, płakałam, śpiewałam. Wszystkim tym wspomnieniom oraz kotłującym się emocjom, zarówno tym pięknym jak i bolesnym dałam ujście śpiewając 'For A' ". Jak słychać w wywiadzie, metoda "pogonić kijkiem" pomogła i autorka może się cieszyć nową miłością i udanym życiem rodzinnym. Niepokoić może jedynie to, że w wywiadzie autorka kieruje słowa do kobiet w niekorzystnej sytuacji życiowej i łudzi je bajkami o "wychodzeniu na jakieś proste",jakby nie wiedziała, że:"Prosta droga to przywilej wybranych".Data dodania komentarza: 21.04.2024, 19:56Źródło komentarza: Jej przygoda muzyczna trwa!Autor komentarza: ZenuncjuszTreść komentarza: Na Jaśminową już podpisał bo deweloperek poprosił czy dopiero trwają pertraktacje?Data dodania komentarza: 16.04.2024, 18:12Źródło komentarza: Wójt Maciej Mońka 16.04.2024Autor komentarza: asiaTreść komentarza: świetny utwór, oby więcej takich Miki, czekam na płytę!Data dodania komentarza: 21.03.2024, 11:38Źródło komentarza: Mikołaj Macioszczyk - "Longer Days"Autor komentarza: PolubaTreść komentarza: Lecisz WujaData dodania komentarza: 07.03.2024, 23:36Źródło komentarza: Magazyn Sportowy 6.03.2024
Reklama
Reklama