Pozycjonowanie stron firm – najważniejsze rzeczy, które musisz wiedzieć o SEO

  • 16.12.2020, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie stron firm – najważniejsze rzeczy, które musisz wiedzieć…
Pozycjonowanie SEO to jedna z najskuteczniejszych metod marketingu internetowego, służąca podwyższaniu pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Jak wskazują badania przeprowadzone przez specjalistów ze strony Iginte Visibility, zajęcie wyższej lokaty przekłada się bezpośrednio na wzrost ruchu na stronie. Zgodnie z wynikami w pierwszy wyświetlający się link klika 43% internautów, w drugi około 37%, w trzeci nieco mniej niż 30%. W link na pozycji dziesiątej kliknie już tylko 3% wyszukujących. Ponadto pozycjonowanie pozwala wypromować markę w internecie oraz za sprawą pozytywnych ocen zdobyć uznanie klientów, dzięki czemu znacznie chętniej podejmują oni późniejszą współpracę z firmą.

 

Jak przebiega proces pozycjonowania SEO?

Mechanizm marketingowy SEO działa w oparciu o tak zwane „frazy kluczowe”, czyli hasła wpisywane w oknie wyszukiwarki przez użytkowników. Zgodnie z założeniami hasła powiązane z ofertą firmy internetowej powinny pojawiać się w określonej częstotliwości w treści tekstów zamieszczanych na stronie, zaś ona sama powinna być pozbawiona błędów technicznych i optymalizacyjnych.

Z racji na dominującą na tle konkurencji pozycję wyszukiwarki Google, pozycjonowanie skupia się wyłącznie na niej, biorąc pod uwagę ponad dwieście różnych algorytmów, mających wpływ na wyświetlanie strony.

Na pozycjonowanie stron firm składają się następujące etapy:

- Dobór optymalnych fraz kluczowych, właściwie oddających charakter asortymentu lub oferty usług pozycjonowanej firmy. Proces Keyword Reaserchu przebiega w oparciu o bieżącą częstotliwość występowania konkretnych haseł w wyszukiwaniach Google.

- Weryfikacja oraz optymalizacja techniczna – podczas tego etapu sztab specjalistów sprawdza poprawność strony pod względem występowania błędów, negatywnie wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W tym momencie zespół SEO przygotowuje także zalecenia optymalizacyjne do zastosowania na stronie – to właśnie po skorzystaniu z nich odczuć można pierwsze skutki pozycjonowania.

- Wzbogacanie witryny pod kątem merytorycznym – na tym etapie specjaliści ds. Contentu dostarczają unikalne teksty. Treści te powinny być bogate w wartościowe frazy kluczowe zwiększające widoczność strony w wyszukiwarce.

- Konstruowanie połączeń linkowych z witrynami zewnętrznymi oraz podstronami w obrębie domeny internetowej.

- Monitorowanie dotychczasowych rezultatów pozycjonowania, przy użyciu programów analitycznych, takich jak Google Search Console oraz Google Analytics.

Jak widać pozycjonowanie stron firm, to kwestia niezwykle skomplikowana, wymagająca stałego zaangażowania specjalistów na praktycznie każdym jej etapie. Biorąc pod uwagę ilość czynników, które należy uwzględnić w toku pozycjonowania, samodzielne próby polepszania widoczności strony zwykle okazują się wysoce nieefektywne. Chcąc wypromować swoją stronę w internecie najlepiej skorzystać więc z oferty doświadczonej firmy pozycjonującej, takiej jak na przykład Artefakt.pl.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: