Jak rozpocząć pierwszą kampanię Google Ads?

  • 11.01.2022, 15:46 (aktualizacja 12.01.2022, 08:12)
  • Katarzyna Żakowska
Jak rozpocząć pierwszą kampanię Google Ads?
Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy lub po prostu firmową stronę, to musisz być świadomy, że prawdopodobnie Twój przyszły klient już wielokrotnie próbował odnaleźć Cię w sieci. Niemniej, jeśli Twoja konkurencja postawiła na płatną reklamę, to z pewnością pierwsza rzuci się w oczy Twojemu klientowi.

Nie da się ukryć, że w ten właśnie sposób, kiedy nie zapewniasz sobie wystarczająco dobrej promocji i widoczności w sieci, działasz na własną niekorzyść. Klienci będą mieli problem ze znalezieniem Twojej witryny, a tym samym nie dokonają u Ciebie zakupów, co równoznaczne jest ze stratami finansowymi. Właśnie w tym celu powinieneś zainteresować się kampanią Google Ads https://adcube.pl/google-ads. Jak jednak zacząć i co warto o niej wiedzieć?

Jak zacząć przygodę z Google Ads?

Google Ads znane wcześniej jako Google Adwords jest jednym z najlepszych i najrzetelniejszych sposobów na promocję swojej działalności w sieci. Co najważniejsze, reklama w Google, daje wszystkim przedsiębiorcom równe szanse, bez względu na to jak długo działają już na rynku i jak rozbudowane jest ich przedsiębiorstwo. Tak więc, Google Ads jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie, jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej witryny i przyciągnąć do niej nowych klientów. Pojawia się jednak pytanie, jak zacząć? Otóż wszystko rozpoczyna się od założenia konta Google, a następnie utworzenia konta Google Ads. W kreatorze tworzenia konta Google Ads należy odpowiednio skonfigurować wszystkie opcje, w tym także opcję płatności. Niemniej jednak, system przeprowadzi Cię przez każdy krok tworzenia nowego konta, tak by nic nie umknęło Twojej uwadze. Kiedy konto zostało już utworzone, pora przejść do tworzenia samej kampanii. To również nie jest zbytnio skomplikowaną czynnością. W pierwszej kolejności, Ty- jako operator kampanii Google Ads musisz wybrać odpowiednie słowa kluczowe. Warto wykorzystać odpowiednie narzędzia, które pozwolą idealnie dobrać tzw. key words. To właśnie w momencie, kiedy użytkownik wpisze je w wyszukiwarkę, pojawi mu się Twoja reklama. Planer Słów Kluczowych może okazać się nieocenioną pomocą, by trafnie wybrać najpopularniejsze frazy związane z Twoją witryną. Następnie pozostało jeszcze wybrać cel kampanii, a także jej typ. Nie zapomnij również wpisać adresu swojej witryny, do której ma przekierowywać użytkowników reklama. Kolejno nadaj jej nazwę i skonfiguruj resztę ustawień. Najistotniejszą kwestią okazuje się dobranie budżetu. Jak sama nazwa wskazuje płatna reklama w Google będzie Cię nieco kosztować. Dobrze przekalkuluj więc ile chcesz wydać na promowanie swojej witryny w sieci i wprowadź odpowiednią kwotę, którą jesteś wstanie zapłacić. Twoja reklama od teraz będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google, oczywiście na konkretne frazy wpisywane przez użytkowników.

Ile zapłacić za reklamę Google? - modele rozliczeniowe

To co z pewnością musisz wiedzieć o reklamach w Google Ads to dostępne modele rozliczeniowe. Okazuje się, że w dużej mierze od tego zależy, ile będziesz musiał za daną reklamę zapłacić. Okazuje się, że najchętniej wybieranym modelem rozliczeniowym jest CPC czyli koszt, który musisz ponieść za każde kliknięcie w reklamę. Jest to jeden z najlepszych modeli dla początkujących reklamodawców, gdyż koszty są naliczanie w momencie, kiedy użytkownik jest faktycznie zainteresowany daną reklamą i w nią kliknie, a jej wyświetlenie nie generuje żadnej opłaty. Kolejnym modelem rozliczeniowym jest CPM, który oznacza, że reklamodawca musi zapłacić za wyświetlenie danej reklamy przez tysiąc użytkowników. Jest to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy przede wszystkim chcą zbudować świadomość i wizerunek swojej marki. Reklamodawca oczywiście ma możliwość ustalenia górnej granicy, czyli jasno określić ile jest wstanie zapłacić za wspomniane już tysiąc wyświetleń. Model CPV jest z kolei modelem wykorzystywanym głównie podczas tworzenia reklam na YouTube. Jest to nic innego jak płatność za obejrzenie reklamy lub inne interakcje, które podejmie użytkownik w związku z reklamą. Podobnie jak w poprzednim modelu, również reklamodawca ustala górne granice kosztów, które może ponieść.

 

 

Katarzyna Żakowska

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe