Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 12:03
Reklama

Lotnisko w Modlinie ma szansę na rozwój - 7 dni na Mazowszu

Od ponad roku trwa dyskusja o rozbudowie lotniska Warszawa-Modlin. Liczba pasażerów sukcesywnie wzrasta. Aby lotnisko mogło zapewnić ich sprawną obsługę, potrzebuje zwiększyć swoje możliwości przepustowe. Zarząd portu ma gotową koncepcję rozbudowy, na co ciągle nie zgadza się PPL.
Lotnisko w Modlinie ma szansę na rozwój - 7 dni na Mazowszu

Kliknij aby odtworzyć

– Dość marnowania czasu! Nie możemy dalej przyglądać się blokowaniu rozwoju lotniska Warszawa-Modlin. Ponieważ prezes PPL zadeklarował wolę sprzedaży udziałów, to my jako samorząd Mazowsza, oczywiście po ich profesjonalnej wycenie, dla dobra lotniska jesteśmy gotowi przystąpić do negocjacji – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Od ponad roku zarząd spółki nie może zrealizować rozbudowy lotniska, ponieważ jeden z udziałowców – Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (29,94 proc. udziałów) nie chce poprzeć koncepcji zmian. Tymczasem 2018 r. był kolejnym rokiem wzrostu – Modlin obsłużył ponad 3 mln pasażerów (dokładnie 3 081 966 osób), co w porównaniu tylko z ubiegłym rokiem dało wzrost o 5,1 proc.

– Przyjmuję z dużym zadowoleniem deklarację prezesa Szpikowskiego. Warto, by Ernst & Young uwzględniło to w due diligence, bo to określiłoby kierunki rozwoju. Jeśli uda się odblokować dwuletnie starania o rozbudowę portu, to niezależnie od tego, czy powstanie CPK, Modlin nie jest zagrożony – podkreśla Marek Miesztalski, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o.

– Port Warszawa-Modlin jest bardzo ważny dla Mazowsza, ale przede wszystkim jest to podstawowe lotnisko dla całej Polski północno-wschodniej. Od początku powstało po to, by obsługiwać ruch niskokosztowy i czarterowy, jest przystosowane do samolotów klasy C. Jeśli chodzi o płyty postojowe, są to płyty nie sprzed sześciu lat, ale to płyty dawnego lotniska, które na potrzeby nowego były zmodernizowane, dlatego należy je wyremontować. Finansujemy się z bieżącej działalności. Jednocześnie musimy na bieżąco robić remonty, ale to jest właśnie ze środków, które wypracowujemy, bez kredytów. Osiągnęliśmy 700 proc. wzrost w ciągu 6 lat – mówi Leszek Chorzewski, p.o. prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Sp. z o.o.

Czytaj więcej

 

 

Poza tym w audycji:

  • Sprawa centrum medycznego ATTIS wraca do prac sejmiku województwa mazowieckiego. Ponownym stanowiskiem o włączenie ATTIS do tak zwanej sieci szpitali zajmie się Komisja Zdrowia i Kultury Fizyczne
  • Najbliższe miesiące w województwie mazowieckim upłyną pod znakiem 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Radni Mazowsza zdecydowali, aby 2019 rok był czasem upamiętniającym 63 dni walki o wolną Warszawę
  • Ponad 50 mln zł dla subregionu ostrołęckiego

Fot: mazowieckie.com.pl

7 dni na Mazowszu to program radiowy przedstawiający przegląd najważniejszych wydarzeń na Mazowszu w minionym


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama