Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 20:50
Reklama

580 mln zł na nowe pociągi - 7 dni na Mazowszu

W styczniu br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy Stadler Polska Sp. z o.o. Koszt zakupu to ponad 2,2 mln zł brutto. Spółka na realizację tej inwestycji ubiegała się o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Przedstawiciele Kolei Mazowieckich oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali cztery umowy na 580 mln zł dofinansowania na zakup nowego taboru.
580 mln zł na nowe pociągi - 7 dni na Mazowszu
Autor: KM
Kliknij aby odtworzyć

 Nasze plany zakupowe są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy kreatywnie podejść do kwestii finansowania tych śmiałych zamierzeń. Dzięki świetnie napisanym projektom udało się otrzymać ogromne dofinansowanie w ramach konkursu ogłoszonego przez CUPT. Przypomnę, że tydzień temu podpisaliśmy umowę z dwoma bankami: PKP BP oraz BGK na kredyt w wysokości ponad miliarda złotych. Ta umowa jest dla nas dowodem zaufania i świadczy o tym, że Koleje Mazowieckie to pewny finansowo partner – dodaje Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich.

Koleje Mazowieckie na wykonanie tej inwestycji aplikowały o unijne środki w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektów to ponad 1,4 mld zł, a poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowalnych. Przewoźnik otrzyma zatem 580 mln zł na realizację czterech projektów:

  1. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I”

    Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem, Warszawą i Celestynowem.

    Termin dostaw – 2019 r.

    Wartość całkowita projektu – 316,40 mln zł.

    Kwota dofinansowania – 128,55 mln zł.

  2. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych II”

    Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Skierniewicami, Warszawą i Mińskiem Mazowieckim

    Termin dostaw – 2020 r.

    Wartość całkowita projektu – 310,25 mln zł.

    Kwota dofinansowania – 126,05 mln zł.

  3. „Zakup 15 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych”

    Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Górą Kalwarią, Czachówkiem, Warszawą i Modlinem.

    Termin dostaw – 2021 r.

    Wartość całkowita projektu – 387,77 mln zł.

    Kwota dofinansowania – 157,57 mln zł.

  4. „Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych”

    Pojazdy będą obsługiwały trasę pomiędzy Warszawą i Tłuszczem.

    Termin dostaw – 2022 r.

    Wartość całkowita projektu – 413,61 mln zł.

    Kwota dofinansowania – 168,07 mln zł.

Poza tym w audycji:

  • Duża zmiana na parkingach „parkuj i jedź”
  • Radni o likwidacji PKS-ów
  • Dodatkowe środki z budżetu Mazowsza dla mazowieckich szpitali

Fot: mazowieckie.com.pl

7 dni na Mazowszu to program radiowy przedstawiający przegląd najważniejszych wydarzeń na Mazowszu w minionym

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Miłość, wojna i śmierć Miłość, wojna i śmierć "Rozstajne drogi. Nie ma powrotu do domu" - powieść z bogatym tłem historycznym to dla autora, nie będącego historykiem, duże wyzwanie - mówi Elżbieta Jodko-Kula. Autorka scenariuszy przedstawień, oraz powieści dla dzieci i młodzieży, Pisze też książki dla dorosłych. Wydawnictwo Szara Godzina opublikowało jej powieść obyczajową "Zdrady i powroty", a Wydawnictwo Prószyński Media książki opowiadające o mniej znanych fragmentach biografii dwóch kobiet, bliskich sercu Marszałka Józefa Piłsudskiego - "Maria Piłsudska. Zapomniana żona", oraz "Ostatnia miłość Marszałka. Eugenia Lewicka. Potem był „Czas niezapomnianych”. A najnowsza powieść to „Rozstajne drogi. Nie ma powrotu do domu” Elżbieta Jodko-Kula. Autorka jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej i studium socjoterapii. Od lat pracuje jako pedagog w jednej z podwarszawskich szkół. Publikowała opowiadania i powieści dla dzieci i młodzieży, oraz teksty dramaturgiczne wydane w dwóch zbiorach scenariuszy przedstawień dla teatrów szkolnych. Kilka z nich otrzymało wyróżnienia lub nagrody w ogólnopolskich konkursach. Jedna z nagrodzonych sztuk pt. "Perły szczęścia nie dają" została adaptowana i zaprezentowana widzom teatru telewizji. Sztuka "Zapis" została zrealizowana przez Teatr Animacji w Poznaniu. W 2014 r. ukazała się powieść dla dorosłych zatytułowana "Zdrady i powroty". Dziś o powieści z bogatym tłem historycznym. Skomplikowane losy polskich rodzin zamieszkujących północno-wschodnie tereny międzywojennej Polski, w powojennej historii były pomijane milczeniem. Od września 1939 roku do końca wojny na Wileńszczyźnie pięciokrotnie zmieniali się okupanci, ale po wojnie nie uczono o tym w szkołach. Przypominanie, że na wschód od powojennych granic kiedyś była Polska, nie było dobrze widziane. Uciekinierzy i przesiedleńcy przez lata nie mogli odwiedzać rodzinnych ziem i wielu z nich do końca życia nie ujrzało opuszczonych w pośpiechu chat, domów i dworów. Powieść „Rozstajne drogi. Nie ma powrotu do domu” opisuje historię przyjaźni trzech młodych mężczyzn, z pokolenia Kolumbów. Burzliwe dzieje dawnych Kresów stają się tłem i kanwą historii ich rodzin. W sielski obraz terenów, gdzie wielonarodowościowa ludność żyła we względnej harmonii, wkroczyła polityka i zmieniła wszystko. Przez lata zgodnie żyjący sąsiedzi poddani intensywnym działaniom agitatorów stali się dla siebie wrogami. Na przykładzie jednostkowych historii ludzkich pokazane są przemiany, które zaważyły na życiu setek tysięcy Polaków z Wileńszczyzny. Fakt, że część bohaterów to postacie autentyczne, uwiarygodnia opowieść. Na historię narodu składają się losy wszystkich jego dzieci i każdemu z nich należy się pamięć.Data dodania artykułu: 24.03.2024 12:42
Reklama
Reklama
Reklama