Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 08:37
Reklama

Będzie bezkolizyjne skrzyżowanie kolejowo-drogowe w Teresinie na linii Warszawa - Poznań

Porozumienie w sprawie współfinansowania dokumentacji projektowej tunelu pod torami dziś w Warszawie podpisały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A z Powiatem Sochaczewskim i Gminą Teresin.
Będzie bezkolizyjne skrzyżowanie kolejowo-drogowe w Teresinie na linii  Warszawa - Poznań

Autor: Katarzyna Żakowska

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,  Powiat Sochaczewski i Gmina Teresin 17 stycznia podpisały porozumienie w sprawie opracowania dokumentacji projektowej tunelu drogowego pod torami. Obiekt będzie posiadał także chodnik i ścieżkę rowerową. Powiat sochaczewski reprezentowała delegacja w składzie starosta Jolanta Gonta, wicestarosta Tadeusz Głuchowski, skarbik Teresa Pawelak, natomiast gminę Teresin wójt Marek Olechowski, wice wójt Marek Jaworski oraz referent księgowości Agnieszka Rosa. Na spotkanie przybył również poseł Maciej Małecki. Tunel zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy przy ulicy Szymanowskiej Świętego Maksymiliana Kolbe w Teresinie, na linii kolejowej Warszawa – Poznań. Porozumienie to określa zasady i warunki współpracy w pierwszej fazie inwestycji. W latach 2018 - 2019, opracowana zostanie dokumentacja projektowa, kosztorys oraz pozyskane będą decyzje administracyjne potrzebne do realizacji zadania. Opracowanie dokumentacji projektowej to około 1,2 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sfinansują 50% w ramach projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.

O tym, że podpisanie porozumienia, to bardzo ważny krok mówi, Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Kliknij aby odtworzyć

W latach 2020 - 2021, po określeniu zasad współpracy i finansowania, będzie można przystąpić do budowy. Realizację szacuje się na około 24 mln zł. Udział PLK przy współfinansowaniu inwestycji może wynieść do 50% kosztów w zakresie dokumentacji projektowej i robót budowlanych z zastrzeżeniem, że łączna kwota nie przekroczy 12 mln zł. Przedsięwzięcie w Teresinie wpisuje się w zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na liniach kolejowych – budowę tuneli i wiaduktów przez tory, dzięki współpracy PLK z miastami i gminami.

Zapytaliśmy co o podpisanym porozumieniu sądzą:  starosta Jolanta Gonta, wójt Teresina Marek Olechowski, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Ireneusz Merchel oraz poseł Maciej Małecki. Zapraszamy do wysłuchania.

Kliknij aby odtworzyć



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
PRZECZYTAJ
Miłość, wojna i śmierć Miłość, wojna i śmierć "Rozstajne drogi. Nie ma powrotu do domu" - powieść z bogatym tłem historycznym to dla autora, nie będącego historykiem, duże wyzwanie - mówi Elżbieta Jodko-Kula. Autorka scenariuszy przedstawień, oraz powieści dla dzieci i młodzieży, Pisze też książki dla dorosłych. Wydawnictwo Szara Godzina opublikowało jej powieść obyczajową "Zdrady i powroty", a Wydawnictwo Prószyński Media książki opowiadające o mniej znanych fragmentach biografii dwóch kobiet, bliskich sercu Marszałka Józefa Piłsudskiego - "Maria Piłsudska. Zapomniana żona", oraz "Ostatnia miłość Marszałka. Eugenia Lewicka. Potem był „Czas niezapomnianych”. A najnowsza powieść to „Rozstajne drogi. Nie ma powrotu do domu” Elżbieta Jodko-Kula. Autorka jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej i studium socjoterapii. Od lat pracuje jako pedagog w jednej z podwarszawskich szkół. Publikowała opowiadania i powieści dla dzieci i młodzieży, oraz teksty dramaturgiczne wydane w dwóch zbiorach scenariuszy przedstawień dla teatrów szkolnych. Kilka z nich otrzymało wyróżnienia lub nagrody w ogólnopolskich konkursach. Jedna z nagrodzonych sztuk pt. "Perły szczęścia nie dają" została adaptowana i zaprezentowana widzom teatru telewizji. Sztuka "Zapis" została zrealizowana przez Teatr Animacji w Poznaniu. W 2014 r. ukazała się powieść dla dorosłych zatytułowana "Zdrady i powroty". Dziś o powieści z bogatym tłem historycznym. Skomplikowane losy polskich rodzin zamieszkujących północno-wschodnie tereny międzywojennej Polski, w powojennej historii były pomijane milczeniem. Od września 1939 roku do końca wojny na Wileńszczyźnie pięciokrotnie zmieniali się okupanci, ale po wojnie nie uczono o tym w szkołach. Przypominanie, że na wschód od powojennych granic kiedyś była Polska, nie było dobrze widziane. Uciekinierzy i przesiedleńcy przez lata nie mogli odwiedzać rodzinnych ziem i wielu z nich do końca życia nie ujrzało opuszczonych w pośpiechu chat, domów i dworów. Powieść „Rozstajne drogi. Nie ma powrotu do domu” opisuje historię przyjaźni trzech młodych mężczyzn, z pokolenia Kolumbów. Burzliwe dzieje dawnych Kresów stają się tłem i kanwą historii ich rodzin. W sielski obraz terenów, gdzie wielonarodowościowa ludność żyła we względnej harmonii, wkroczyła polityka i zmieniła wszystko. Przez lata zgodnie żyjący sąsiedzi poddani intensywnym działaniom agitatorów stali się dla siebie wrogami. Na przykładzie jednostkowych historii ludzkich pokazane są przemiany, które zaważyły na życiu setek tysięcy Polaków z Wileńszczyzny. Fakt, że część bohaterów to postacie autentyczne, uwiarygodnia opowieść. Na historię narodu składają się losy wszystkich jego dzieci i każdemu z nich należy się pamięć.Data dodania artykułu: 24.03.2024 12:42
Reklama
Reklama
Reklama