Te przekąski zwiększają szansę na zajście w ciążę!

  • 14.07.2017, 16:02
  • Aleksandra Skwira
Te przekąski zwiększają szansę na zajście w ciążę!
- one naprawdę zwiększają płodność

Banany 
Ważny składnik: witamina B6 
Banany dostarczają witamin z grupy B, które odgrywają ważną rolę w każdym aspekcie płodności kobiety. Szczególnie istotna jest witamina B6, której ten żółty owoc jest świetnym źródłem. Witamina B6 jest niezbędna do produkcji żeńskich hormonów płciowych, odgrywa ważną rolę w powstawaniu hemoglobiny oraz w tworzeniu przeciwciał, dzięki czemu wpływa wzmacniająco na układ odpornościowy. Łagodzi także objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, a jej niedobór może doprowadzić do nieregularnych miesiączek. 

 

Szparagi 
Ważny składnik: kwas foliowy (witamina B9) 
Kobiety, które planują ciążę, koniecznie powinny zadbać o właściwy poziom kwasu foliowego w swoim organizmie. Ich bogatym źródłem są szparagi zawierające także witaminę C, która wzmacnia przyswajanie kwasu foliowego. Dzięki dostarczaniu odpowiednich ilości witaminy B9 zwiększa się liczba dojrzewających komórek jajowych, szanse na zapłodnienie są więc większe. 

Dieta zbyt uboga w kwas foliowy, zarówno przed zajściem w ciążę, jak i w jej trakcie, zwiększa ryzyko wystąpienia wad wrodzonych układu nerwowego u dziecka. Dlatego zaleca się, by kobiety planujące ciążę, już na 4 tygodnie przed zapłodnieniem, oprócz pokarmów zawierających kwas foliowy, stosowały także suplementację. Inne, prócz szparagów, źródła kwasu foliowego to: soja, szpinak, brokuły, otręby pszenne, wątroba. 

Odpowiednia ilość kwasu foliowego jest istotna także dla mężczyzn. Jego niedobór może zmniejszać ruchliwość plemników.

 

Ostrygi 
Ważny składnik: witamina B12
Powszechnie uważane za afrodyzjak, w przypadku starania się o dziecko są szczególnie istotne ze względu na bardzo dużą zawartość witaminy B12. Sto gram ostryg dostarcza ponad 800 proc. dziennego zapotrzebowania na tę witaminę! Dlatego witamina B12 jest tak ważna? Wraz z witaminą B6 i cynkiem wpływa na powstawanie prawidłowego materiału genetycznego i podział komórek. Poprawia także jakość nasienia, a jej niedobór skutkuje mniejszą liczbą plemników i ich ograniczoną ruchliwością. 

Z kolei u kobiet witamina B12 wpływa na zwiększenie grubości endometrium błony śluzowej macicy. Dzięki temu rośnie szansa na prawidłowe zagnieżdżenie się zarodka oraz obniża się ryzyko poronienia. Jej niedobór może mieć wpływ na pojawienie się u dziecka wad układu nerwowego.

 

Jajka 
Ważny składnik: witamina D
Zdaniem naukowców z Uniwersytetu Medycznego w Graz (Austria) prawdopodobieństwo spłodzenia potomstwa zwiększa się latem. Ma to bezpośredni związek z dostarczaną nam przez słońce witaminą D, która równoważy poziom żeńskich hormonów płciowych, u mężczyzn natomiast jej deficyt prowadzi do obniżenia poziomu testosteronu. Pozbawieni witaminy D panowie są mniej płodni, a jakość ich spermy i ruchliwość plemników jest gorsza. Zdaniem naukowców brak słońca powoduje także, że zimą kobiety owulują mniej regularnie, a jajeczko ma mniejsze szanse na zagnieżdżenie się w macicy. 

Ludzki organizm wytwarza witaminę D pod wpływem słońca. Do produkcji odpowiedniej jej dawki wystarczy już 15 minut codziennej ekspozycji na promienie słoneczne. Niedobory tej witaminy można uzupełnić jedząc m.in. jajka.

Aleksandra Skwira

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu _______. _________ z siedzibą w ________ jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe